بهترین تبلت‌ها برای طراحان دیجیتال


وقتی تبلت‌ها برای اولین بار عرضه شدند، برخی از منتقدین آن را ابزاری اضافی و غیرکاربردی معرفی کردند. منتقدین معتقد بودند تبلت نمی‌تواند جایگزین خوبی برای گوشی باشد؛ زیرا اندازه آن به عنوان یک وسیله ارتباطی بسیار بزرگ است. از طرفی علیرغم آنکه تبلت‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر از لپ تاپ و کامپیوتر هستند؛ اما تمام کارکردهای لپ تاپ و کامپیوتر را انجام نمی‌دهند. اما این انتقادها به تدریج و با ارائه نسخه‌های جدیدتر تبلت‌ها کمرنگ شد. علاوه بر این، تبلت‌ها، برای برخی از امور اختصاصی مانند طراحی، کارویژه خاصی پیدا کردند. از این رو بسیاری از طراحان دیجیتالی شروع به استفاده از تبلت‌ها برای تکمیل پروژه‌های هنری خود کردند. یک تبلت خوب به طراح دیجیتال گزینه‌ای سبک، مفید، پاسخگو و الکترونیکی ارائه می‌دهد. اما به یک شرط! و آن اینکه تبلت مناسب برای این کار را پیدا کنید. خوشبختانه تبلت‌های متنوعی در مدل‌ها، برندها و قیمت‌های مختلف وجود دارد. ما در اینجا برخی از بهترین تبلت‌ها را برای شما آورده‌ایم.

1. Xencelabs Pen Tablet Medium Bundle

تبلت Xencelabs Pen Tablet Medium Bundle یکی از جدیدترین تبلت‌های عرضه شده در سال 2022 است. این تبلت محصولی از برند جدید Xencelabs است. Xencelabs ویژگی‌هایی دارد که کار طراحی را برای شما آسان و جذاب می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها، طراحی مدرن درایور یکی از ویژگی‌های خوب این تبلت است که بر اساس آن می‌توانید به سرعت از دکمه‌های بالای تبلت خودکار به تنظیمات دسترسی پیدا کنید. وجود 5 مجموعه 8 کلیدی و در مجموع 40 عملکرد قابل برنامه‌ریزی یا میانبر در هر برنامه از ویژگی‌های دیگر تبلت Xencelabs Pen Tablet Medium Bundle است.

از دیگر ویژگی‌ها تبلت Xencelabs Pen Tablet Medium Bundle می‌توان به وجود دو قلم آن با قطر متفاوت اشاره کرد. یکی از قلم‌ها، قلم فوق نازک 12 میلی‌متری است که امکان هر نوع طراحی ظریف را کاربردی می‌کند. قلم دیگر نیز دارای قطر متفاوتی است که می‌توانید بر اساس نوع طراحی خود از آن استفاده کنید. هر دو قلم دارای 8192 سطح حساسیت فشار، تشخیص شیب و بدون باتری هستند. (حساسیت فشار به میزان فشار قلم بر تبلت مربوط است). البته در کنار این مزایا، تبلت Xencelabs یک نقطه ضعف نیز دارد. این نقطه ضعف مربوط به نمایشگر خارجی است که تبلت فاقد آن است. بنابراین جهت استفاده از نمایشگر، باید از یک نمایشگر مجزا استفاده کنید.

  1. Huion H420

تبلت Huion H420 نیز یکی از تبلت‌های خوب 2022 است که یک ویژگی متمایز نسبت به نمونه‌های مشابه خود و یا برندهایی مانند سامسونگ دارد. این ویژگی مربوط به هزینه پایین خرید این تبلت است که آن را در ردیف تبلت‌های کم هزینه و مقرون به صرفه قرار داده است. البته گرچه خرید قسطی تبلت سامسونگ، امکان خرید این تبلت و یا سایر تبلت‌ها را آسان کرده است؛ اما Huion H420 نیز یک گزینه خوب برای کسانی است که قصد خرید قسطی ندارند و نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید تبلت اختصاص دهند.

تبلت Huion H420 دارای سطوح حساسیت فشار 2048 است که سطح مطلوبی به نظر می‌رسد. البته کسانی که با تبلت‌های رده بالا کار کرده باشند، ممکن است چندان از این سطح حساسیت فشار راضی نباشند؛ اما برای افرادی که زیاد روی این موضوع حساسیت ندارند، گزینه مناسبی است. علاوه بر این Huion H420 یک تبلت سبک است و حمل آن آسان است.

  1. Wacom Intuos M Bluetooth

ویژگی متمایز و منحصر Intuos M، استفاده حداقلی از کابل است. رابط اصلی این تبلت با لوازم جانبی بیشتر از طریق بلوتوث است. البته شکا ارتباط کابلی یا باسیم نیز وجود دارد؛ اما رابط بی‌سیمی ویژگی خوبی است که در مدل‌های جدید اضافه شده است و بسیاری از تبلت‌ها فاقد آن هستند. در کنار این ویژگی‌ها، سطوح حساسیت فشار 4096 و قلم 4K مدل LP-1100K نیز به قابلیت‌های خوب این تبلت افزوده است.

  1. Wacom Intuos Pro S

گرچه مدل‌های پیشین معرفی شده نیز جز بهترین تبلت‌های طراحی هستند؛ اما هیچ‌کدام از نظر گرافیکی به پای تبلت Wacom Intuos Pro S نمی‌رسند. علاوه بر این، ردیابی حرکت قلم، شیب و فشار تقریباً عالی است. سطح فشار قلم به تبلت 8192 است که سطح بسیار مطلوبی به نظر می‌رسد. ‌تبلت Wacom Intuos Pro S در سایز اسمال ارائه شده است و از قابلیت اتصال بی‌سیم (بلوتوثی) و ارتباط باسیم نیز برخوردار است. این تبلت همچنین از سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 به بالا، مکینتاش و اندروید 6 به بالا پشتیبانی می‌کند.

5.آیپد پرو 12.9 مدل 2021

اگر از علاقمندان به آیفون هستید، آیپد پرو 12.9 مدل 2021 یک گزینه خوب برای شماست. آیپد پرو 12.9 مدل 2021 گرچه از محصولات 2021 است؛ اما بسیاری از ویژگی‌های آن همچنان جز به‌روزترین ویژگی‌ها است. این تبلت گران‌ترین تبلتی است که در اینجا معرفی کردیم و به طور کلی از نظر قیمت در رده تبلت‌های گران قرار دارد. با این حال ویژگی‌های آن نیز بسیار منحصر است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پردازنده 8 هسته‌ای، حافظه داخلی 256 گیگابایت، برخورداری از سنسورهایی مانند ژیروسکوپ، فشارسنج، امکان انجام بازی‌های معمولی، مرور وب، تماشای ویدئو، قابلیت عکاسی با دوربین‌های مجهز و… اشاره کرد. علاوه بر اینها، آیپد پرو 12.9 مدل 2021 از سطح فشار 4096 پشتیبانی می‌کند.

سخن نهایی

در این مطلب تلاش شد برخی از بهترین تبلت‌های طراحی، از نظر اقتصادی، مدل یا برند برای شما معرفی شود. گرچه کاربری اصلی این تبلت‌ها طراحی است؛ اما در کنار طراحی می‌توانید در بسیاری از امور روزانه خود نیز از آن‌ها استفاده کنید. بازی یا گیمینگ، انجام امور اداری- اینترنتی مانند استعلام قبض برق و پرداخت آن، حتی برخی از امور اولیه مهندسی نیز با برخی از این تبلت‌ها قابل انجام است. با این حال اگر کاربری اصلی شما مربوط به طراحی و امور گرافیکی است، بهتر است ابتدا سطح نیاز خود از این تبلت‌ها را مشخص کنید سپس تبلتی مناسب با نیازهای خود انتخاب نمایید. زیرا تبلت‌های معرفی شده از لحاظ گرافیکی، سطح فشار و سایر ویژگی‌ها، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی مخاطب گرامی با این کسب‌وکار منتشر شده است و بازی‌سنتر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

The post بهترین تبلت‌ها برای طراحان دیجیتال appeared first on بازی سنتر.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!