شهرهای ارزان ترکیه کدامند؟

بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن قیمت تورهای مسافرتی ترکیه نسبت به پسنداز مالی‌شان، قید خرید تور را بکلی می‌زنند و ناامیدانه به سمت یک سفر با جذابیت کمتر و البته هزینه بسیار پائین می‌روند. این افراد شاید از تورهای ارزان ترکیه و یا هر مقصد دیگری آگاه باشند، اما هنوز فکر می‌کنند که کلمه «ارزان» به معنی پائین بودن کیفیت تور می‌باشد، با اینکه در همه زمان‌ها اینطور نیست! پس تور ارزان ترکیه نیز از کیفیت بالا و مناسبی مانند تورهای گران قیمت تر برخوردار می‌باشند و تنها تفاوت آن‌ها، نوع بلیط هواپیما، هتل و شهر اقامت می‌باشد. توجه داشته باشید که برای فراهم سازی تور ارزان ترکیه، آژانس مسافرتی روشنی گشت اقدام به انتخاب خدمات با کیفیت پائین‌تر نمی‌کند، بلکه به سمت انتخاب خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب‌تر می‌رود. برای مثال، سعی می‌شود که به شهرهای ارزان ترکیه و البته معروف آن سفر شود تا هزینه سفرها کاهش پیدا کند؛ یا بجای رزرو هتل‌های لوکس و مجلل گران قیمت، از کلبه‌های جنگلی در کنار آبشارها و جاذبه‌های تاریخی بسیار زیبا و شکوهمند ترکیه که خود محبوبیتی چندین برابر هتل‌ها دارند استفاده شود.

شهرهای ارزان ترکیه کدامند؟

همانطور که در مقدمه بیان شد، شهرهای معروف و زیبایی در ترکیه وجود دارند که در کنار زیبایی و جاذبه‌های توریستی آن‌ها، دارای پائین‌ترین قیمت برای داشتن یک اقامت عالی می‌باشند که در این بخش از مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

شهر الینپوس

شهر الینپوس یک شهر سرسبز و البته از تاریخی‌ترین شهرهای ترکیه می‌باشد. این شهر دارای طبیعت بسیار زیبا در کنار آثار باستانی متنوع و جذاب باقی مانده از زمان حکومت رومیان می‌باشد. این شهر یکی از ارزان‌قیمت‌ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود که مقصد اکثر تورهای مسافرتی ارزان قیمت به ترکیه از سراسر جهان می‌باشد. انتخاب این شهر به عنوان مقصد تور ارزان قیمت، نه تنها از کیفیت سفر شما نمی‌کاهد، بلکه جذابیت آن را چندین برابر می‌کند. زیرا در این شهر خبری از رستوران‌ها و هتل‌های لوکس و بیش از اندازه مجلل نیست و قرار است تقریبا یک زندگی در کنار طبیعت را تجربه کنید.

شهر آیوالیک

شهر آیوالیک یکی از مقاصد محبوب مسافرانی می‌باشد که دوست دارند از شلوغی و هیاهوی پر سر و صدای شهرهای شلوغ و معروف ترکیه به دور باشند و سفری را در دل طبیعت همراه با آرامش و صرفه اقتصادی را تجربه کنند. شهر آیوالیک بیشتر در فصل زمستان مورد استقبال بالای گردشگران قرار می‌گیرد.

از دلایل اصلی شهرت شهر آیوالیک، ساحل بسیار زیبای آن همراه با آبشارهای قدیمی شکوهمند در دل طبیعت و جنگل می‌باشد. در این شهر نیز از تجملگرایی و لوکس بودن خبری نیست و بیشتر گردشگران برای تجربه زندگی در کلبه‌های چوبی که در کنار آبشارها و دل جنگل احداث شده‌اند به این شهر سفر می‌کنند.

کاپادوکیه

شهر کاپادوکیه مخصوص دوست‌داران و علاقه‌مندان به آثار باستانی و تاریخی می‌باشد که می‌خواهند سفری ارزان به ترکیه داشته باشند. این شهر مملو از مجسمه‌های تاریخی زیبا و شکوهمند است. همچنین مجسمه‌های اسب این شهر شهرت جهانی دارد. در این شهر اهمیت بسیار بالایی به توریست محوری به شیوه‌های عجیب و سنتی داده می‌شود. برای مثال، این شهر دارای بالن‌های هوایی بسیار زیبایی می‌باشد که در مواقع خاصی از سال آزاد می‌شوند و منظره آسمان شهر را رویایی می‌کنند.

مقایسه تور ارزان ترکیه با تور لحظه آخری

در این بخش از این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مقایسه دو روش رایج افراد برای داشتن یک سفر اقتصادی ایده آل. البته ما نمی‌توانیم مشخص کنیم کدام روش بهترین است، زیرا هر فردی نسبت به شرایط خود دست به انتخاب آن‌ها می‌زند.

مزیت اصلی استفاده از تورهای لحظه آخری، تجربه تورهای گران قیمت و لوکس با کمترین قیمت ممکن می‌باشد که بسیاری از مسافران شیفته اینگونه تورها می‌باشند. اما در بسیاری از مواقع ظرفیت تورها تکمیل شده و تورهای لحظه آخری ارائه نمی‌شوند؛ خصوصا در ایام عید نوروز که در بیشتر آژانس‌های مسافرتی خبری از تور لحظه آخری نمی‌باشد. همچنین این تورها مناسب افرادی می‌باشد که برایشان مهم نیست چند روز در ترکیه بمانند و همچنین مقصد مشخصی در ترکیه ندارند.

و اما درباره تورهای ارزان قیمت؛ تفاوت عمده در این تور این است که شما تجربه تورهای گران قیمت و لوکس را از دست می‌دهید و در  عوض به سمت جاذبه‌های خاصی از ترکیه می‌روید که می‌تواند سفری رویایی را برای شما رقم بزند. در این سفر نیز شما صرفه اقتصادی بسیار مناسبی خواهید داشت. اگر که آژانس مسافرتی انتخابی شما به کیفیت تور اهمیت لازم را بدهد، شما چیز خاصی را در این تور از دست نخواهید داد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!