معرفی آندره ژید در انتشارات کدیور اکوبوکس

زندیگنامه آندره ژید

آندره ژید (André Gide) با نام کامل پل گیوم آندره ژید در 22 نوامبر 1869 در شهر پاریس متولد شد. پدر او استاد حقوق و مادرش دختر یک بورژوای نرماندی بود. ژید در کودکی بسیار بیمار بود و همین امر مانع رفتن او به مدرسه شد. اما خانواده‌ی فرهنگی آندره بستر را برای تحصیل در منزل فراهم کردند؛ بنابراین آندره به‌صورت منظم با دروس مدرسه پیش رفت.

در سال 1880، وقتی آندره ژید 11ساله بود ، پدرش درگذشت و سرپرستی او را به مادرش دادند . مادر آندره زنی بسیار سخت‌گیر و دقیق بود و فرزند را عاصی کرده بود. ژید در 15سالگی به دخترخاله‌اش، مادلن روندو، دل باخت. آن‌ها در 1895 ازدواج کردند و با وجود تمایلات همجنس‌گرایانه‌ی این نویسنده، تا روز مرگ مادلن (1938) با یکدیگر زیستند.

آندره ژید از لحاظ مالی کاملاً در رفاه بود و همین امر برای او فرصتی فراهم کرد تا بتواند استعداد نویسندگی‌اش را کشف کند. او علاوه‌بر تمکن مالی، از حمایت معنوی نویسندگان و شاعران بزرگی همچون پیر لوئیس، پل والری و استفان مالارمه برخوردار بود. بنابراین در بیست‌و‌دوسالگی نویسندگی را آغاز کرد. نوشته‌های او در ابتدا متأثر از مالارمه و پیرو مکتب سمبولیسم ( نمادگرایی ) بود. از جمله آثاری که ژید در این دوران خلق کرد می‌توان به کتاب ( یادداشت‌های روزانه‌ی آندره آلتر)  اشاره کرد.

طولی نکشید که آندره ژید از این مکتب دوری گزید و کوشید تا در نوشته‌هایش آنچه را در درون بشر و پیچیدگی‌های روح اوست، عیان سازد. او در بیست‌وچهارسالگی برای درمان بیماری خود به کشور تونس سفر کرد و پس از دو سال در حالی بازگشت که از هر نوع بیماری جسمی و روحی رهایی یافته بود. این سفر تغییرات بسیار زیادی در تفکرات ژید ایجاد کرد و کتاب‌هایی که پس از این سفر نوشت سبب شهرت او شدند.

این نویسنده‌ی چیره‌دست در سال 1951 در حالی چشم از جهان فروبست که از او به عنوان یکی از نویسندگان برتر دو قرن گذشته یاد می‌ شد .

قطعا نام آندره ژِد انقدر شناخته شده است که در سراسر جهان هنوز بعد از سالیان زیادی پس از فوت ایشان کتاب هایشان طرفداران زیادی داشته باشد شما عزیزان علاقه مند به کتاب و همچنین آندره ژِد می توانید خرید کتاب های آندره ژید و سایر نویسندگان به نام جهان  و ایران را از سایت اکوبوکس به آدرس اینترنتی ecobooks.ir  انجام دهید سایت اکوبوکس فروشگاه اینترنتی انتشارات کدیور است که در تلاش است برای علاقه مندان به کتاب خوانی دسترسی آسان به تهیه کتاب را فراهم کند .

معرفی کتاب های آندره ژید

شما می توانید خرید کتاب های آندره ژید و سایر کتاب هایی را که علاقه دارید را از طریق سایت اکوبوکس انجام دهید .

معرفی کتاب مائده‌های زمینی

کتاب مائده‌های زمینی نوشته‌ی آندره ژید، شاهکاری بزرگ در میان آثار ادبیات فرانسه محسوب می‌شود. ژید در این کتاب به یادماندنی از شما می‌خواهد به دنبال شناخت خویشتن بروید، خود را بشناسید و با خود صادق باشید.

«بگذار عظمت در نگاه تو باشد نه در آن چیزی که به آن می‌نگری.» این جمله‌ی بسیار معروفی که هر کدام از ما حداقل یک بار آن را خوانده یا شنیده‌ایم برگرفته از کتاب مائده‌های زمینی (The Fruits Of The Earth) است که اثری فلسفی و عارفانه محسوب می‌شود و شما را به خودشناسی تشویق می‌ کند.

آندره ژید در زمره‌ی آن دسته از نویسندگان فرانسوى است که خود را موضوع نوشته‌هاى خود قرار داده‌اند. کوشش این قبیل نویسنده‌ها در این است که هر چه بیشتر خود را بشناسند و به این صورت خواننده را هم تشویق و با خود همراه سازند. در ادبیات فرانسه نویسنده‌ای به نام «مونتنى» وجود دارد که به عنوان سردمدار این سبک نویسندگی شناخته می‌شود و به آندره ژید هم شباهت‌های زیادی دارد.

معرفی کتاب آهنگ عشق

رمان فرانسوی آهنگ عشق (La symphonie pastoral) به شدت بیان ‌گر خصایل لطیف انسانی است و سبک نوشتاری آن تا حدودی حال و هوای رمان‌های کلاسیک را دارد.رمان سمفونی پاستورال دربارهٔ کشیشی است که روزی به بستر زنی در حال مرگ خوانده می‌شود اما وقتی به آنجا می‌رسد پیرزن مرده و تنها نوه کور و نیمه وحشی او بر جای مانده است. کشیش تصمیم می‌گیرد بچه را با خود به خانه ببرد و او را مورد تعلیم و تربیت قرار دهد. شارلوت، دختر کشیش، نام دخترک را ژرترود می‌گذارد.

همسر او، آملی، از استقرار ژرترود خشمگین است؛ زیرا کشیش توجه بیشتری نسبت به ژرترود نسبت به پنج فرزند خود دارد و او را بسیار دوست دارد. آملی سعی می‌کند تا ماهیت و سرشت واقعی احساسات و علاقهٔ شوهرش نسبت به دخترک را به او بفهماند. توانایی آملی در دیدن حقیقت این رابطه، با کوری کشیش نسبت به واقعیت پشت پردهٔ ماجرا، تضادی جالب توجه شکل داده و کتاب از مخاطب خود می‌خواهد تا کشیش را در مورد این عدم صداقت ذهنی، مورد قضاوت قرار دهد.

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!