معرفی شغل یوتیوبری

امروزه با اینکه فیلترینگ گسترده حاکم بر فضای اینترنت ملی کشور ایران است، اما همچنان تعدادبالایی از کاربران شوق بالایی برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر را دارند. یوتیوبری هم اکنون جزء پردرآمدترین شغل‌های جهان می‌باشد که استقبال کنندگان بسیاری از سراسر جهان دارد. شبکه اجتماعی یوتیوب به دلیل مزایایی که برای کاربران فعال خود در نظر می‌گیرد، باعث شده است که افراد حرفه‌ای و متخصص بصورت جدی به فعالیت در آن پرداخته و یوتیوب را تبدیل به یک دانشگاه جهانی کنند. جالب است بدانید که یوتیوب هم‌اکنون بیش از 2 ملیارد کاربر فعال ماهانه دارد که از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

رمز موفقیت یوتیوبرهای ایرانی و خارجی معمولا در تجربیات آن‌ها و همچنین مقالاتی که درباره زندگی‌نامه آن‌ها می‌خوانیم نهفته است. واضح‌تر از هرچیزی، رمز موفقیت یوتیوبرها استمرار و صبر و خلاقیت است. با ما همراه باشید تا بیشتر در اینباره بدانیم.

آیا به هرکسی یوتیوبر می‌گویند؟

هر کاربری می‌تواند با داشتن یک حساب گوگل و عضویت در یوتیوب، در این شبکه اجتماعی ویدئو آپلود کند؛اما به این معنی نیست که او یک یوتیوبر است! به کسی یوتیوبر می‌گویند که یک محتوای جذاب، مفید و مهم‌تر از همه متمایز را در یوتیوب قرار دهد. اگر شما محتوایی را در یوتیوب منتشر کنید که مانند آن بسیار است و تفاوتی با دیگر محتواها ندارد، بازدید زیادی را جذب نخواهید کرد.

یوتیوبر کسی است که بصورت منظم و فعال با یک برنامه زمانی مناسب در یوتیوب ویدئو آپلود کند. مطمئنا کسانی را دیده‌اید که پس از مدتی آپلود و تولید ویدئوها را متوقف می‌کنند و برای یک بازه زمانی هیچ فعالیتی ندارند؛ در اینصورت یوتیوب توجه کمتری به شما می‌کند و نمی‌توانید به اهداف بلند مدت خود دست یابید. همچنین یک یوتیوبر یک تولید کننده محتواست؛ یعنی باید صفر تا صد محتواهای کانال خود را خودش تولید کند. البته کسانی وجود دارند که تنها کار آن‌ها بازنشر محتواهای دیگران است و البته یوتیوب هم راه‌های درآمدی برای آن‌ها درصورتی که قوانین حق نشر را رعایت کنند، در نظر می‌گیرد، اما اینکار دارای ارزش بالایی نمی‌باشد.

مزایای تبدیل شدن به یک یوتیوبر

در اولین قدم ممکن است فکر کنید که اصلی‌ترین مزیت شهرت است که درست فکر کرده‌اید. یوتیوب درواقع درحال گرفتن جای تلویزیون می‌باشد. بسیاری از مردم در سراسر جهان آرزوی این را دارند که یک روز به تلویزیون یا سینما راه پیدا کنند، اما این مورد نیازمند تلاش و زمان بسیاری می‌باشد که هر فردی از پس آن بر نمی‌آید. یوتیوب مکانی عالی برای این افراد است که از همان قدم اول مخاطبین خاص خود را داشته باشند. البته این جمله به این معنی نیست که تبدیل شدن به یک یوتیوبر که ملیون‌ها مخاطب دارد کار آسانی است، بلکه تنها یوتیوب یک راه باز و آسان برای اینکار است.

اولین و ارزشمندترین ویژگی یوتیوب، وجود مخاطب در آن است! اگر ماهانه 2 ملیارد نفر به یوتیوب سر نمی‌زدند، بازهم به همین شکل بلاگرها از آن استقبال می‌کردند؟ مطمئنا نه. یوتیوب جایی است که هر فردی می‌تواند مخاطب خود را پیدا کند و اگر محتوای مفید و ممتاز تولید کند، می‌تواند به سرعت پیشرفت کرده و به اهداف بزرگ برسد.

مزایای تبدیل شدن به یک یوتیوبر

دومین ویژگی که باعث می‌شود افراد حرفه‌ای و موفق به جمع یوتیوبرها بپیوندند، درآمد عالی یوتیوب به دلار می‌باشد. بسیاری از افراد در سراسر جهان سالانه به امید اینکه یک روز به آرزوی خود یعنی پیوستن به تلویزیون و سینما دست پیدا کنند، وارد تئاتر یا فیلمسازی می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها در همان سال‌های ابتدایی آن را رها می‌کنند، زیرا متوجه می‌شوند که اینکار درآمد بسیار کمی در اوایل دارد و رسیدن به درآمد مناسبی که کفاف زندگی آن‌ها را بدهد زمان زیادی می‌طلبد.

اگر کسانی که قصد یوتیوبر شدن را دارند، درآمد و معیشت خود را با اینکار تامین نکنند، دیر یا زود این شغل را رها خواهند کرد. شهرت به تنهایی پول نمی‌سازد. یوتیوب که به خوبی این نیاز تولید کنندگان محتوا را درک کرده، بیشترین درآمد ممکن را برای یوتیوبرها به واسطه تبلیغات درنظر گرفته است.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!