همه چیز درباره اخذ ویزای ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا

در ماه های اخیر افراد زیادی اقدام به اخذ ویزای ایتالیا نموده اند و به ایتالیا مهاجرت کرده اند. ایتالیا یکی از کشورهای عضو شینگن است که برای سفر به آن داشتن ویزای شینگن ضروری است. این کشور به تازگی تمام محدودیت های کرونایی خود را پایان بخشیده است و شما می توانید بدون ارائه کارت واکسن و یا برگه تست کرونا به این کشور سفر کنید. قیمت ویزای ایتالیا بستگی به نوع ویزای درخواستی شما دارد، در مورد هزینه اخذ ویزای ایتالیا در بخش های بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد. شرایط گرفتن ویزای ایتالیا کاملا بستگی به تمکن مالی و گردش حساب شما دارد و با داشتن این شرایط می توانید به راحتی برای ویزای ایتالیا اقدام نمایید.

شرایط اخذ ویزای ایتالیا

همانطور که ذکر شد، برای دریافت ویزای ایتالیا شرایط و قوانین پیچیده ای پیش رو ندارید. هنگام اقدام برای گرفتن ویزای ایتالیا دو مورد را باید در نظر بگیرید: اول تمکن مالی داشته باشید و دوم گردش حساب شما قابل قبول باشد. منظور از گردش حساب تعداد تراکنش های حساب بانکی شما است که باید بین 250 تا 300 میلیون باشد. در ضمن نیازی نیست که گردش حساب شما برای 6 ماه گذشته ارائه شود، کافی است یک هفته قبل از وقت سفارت گردش حساب خود را تا مبالغ ذکر شده افزایش دهید.

انواع ویزای ایتالیا

برای اقدام جهت اخذ ویزای ایتالیا ابتدا باید نوع ویزای خود را تأیین نمایید. ویزای ایتالیا در سه نوع ویزای توریستی ایتالیا، ویزای سرمایه گذاری ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه می گردد که در ادامه مختصری هریک را برای شما توضیح خواهیم داد.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا: برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا شما باید از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور پذیرش بگیرید و بعد برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام کنید. بعد از پایان دوره تحصیلی خود نیز می توانید در این کشور اقامت دائم بگیرید.

اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا: در این نوع ویزای ایتالیا شما باید با هدف خرید ملک و یا سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنید و مبلغ عمده سرمایه گذاری باید متعلق به شما باشد.

اخذ ویزای توریستی ایتالیا: در نهایت این نوع ویزا جهت گردشگری و سفر به ایتالیا اخذ می گردد. نقاط قوت و تأیین کننده پذیرش شما برای دریافت ویزای ایتالیا، گردش حساب بالا و تمکن مالی است. این دو ویژگی شانس پذیرش شما را افزایش می دهند. با اخذ ویزای توریستی ایتالیا شما می توانید به مدت 90 روز در هر 6 ماه در ایتالیا اقامت داشته باشید. هزینه ویزای توریستی ایتالیا با هزینه انواع دیگر ویزای ایتالیا تفاوتی ندارد.

قیمت ویزای ایتالیا

هزینه اخذ ویزای شینگن ایتالیا نسبت به نوع ویزا تا حدی متفاوت است، اما در مجموع برای اخذ ویزا افراد بالای 12 سال 80 یورو پرداخت می کنند، بین 6 تا 12 سال 40 یورو و زیر 6 سال هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. مبالغ ذکر شده تنها برای وقت سفارت اخذ می گردد و علاوه بر این هزینه، مبالغ دیگری هم باید برای خدمات مختلف مانند وقت سفارت، بیمه مسافرتی، هزینه رفت و آمد و غیره را در نظر بگیرید. در نهایت شما با پرداخت هزینه های فوق، ویزای شینگن ایتالیا را دریافت خواهید نمود و باید برای سفر چمدان خود را آماده کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایتالیا

طبیعتا برای اقدام گرفتن ویزای ایتالیا نیاز به مدارکی دارید، مدارک مورد نیاز عبارتند از:

فرم درخواست اخذ ویزای ایتالیا

پاسپورت با اعتبار کافی و تمام پاسپورت های قبلی شما

دو قطعه عکس ۳,۵×۴,۵

ارائه دعوت نامه (در صورت داشتن)

گردش حساب لازم و تمکن مالی

رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل

اصل و ترجمه کلیه اسناد و مدارک

گواهی اشتغال به تحصیل و یا اشتغال به کار

بیمه مسافرتی

در صورت تأهل اصل و ترجمه سند ازدواج

 

با تکمیل به موقع مدارک خود شانس بیشتری برای اخذ ویزای ایتالیا و پذیرفته شدن توسط سفارت را خواهید داشت. در نظر داشته باشید که برای درخواست ویزای ایتالیا باید با وقت قبلی به کارگذاری به آدرس ولنجک، خیابان 13، پاساژ گالریا، طبقه چهارم مراجعه نمایید.

 

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!