یوبی‌سافت: استریم بازی‌های ویدیویی آینده‌ی صنعت را متحول می‌کند

سازنده‌ی سری بازهای Assassin’s Creed شرط می بندد که با معامله ابری، مایکروسافت ثروت خود را احیا خواهد کرد. آقای Yves Guillemot، مدیر اجرایی Ubisoft: ما قویاً معتقدیم در پنج تا 10 سال آینده، بسیاری از بازی‌ها استریم خواهند شد و همچنین در فضای ابری تولید خواهند شد. به گفته رئیس یوبی سافت، استریم بازیها صنعت بازی‌های ویدیویی را درست مانند نتفلیکس که انقلابی در تلویزیون و سینما ایجاد کرد، متحول خواهد کرد. این شرکت فرانسوی با مایکروسافت یک قرارداد در زمینه بازی‌های ابری منعقد کرد. یوبی سافت، خالق فرنچایزهایی از جمله Assassin’s Creed و Tom Clancy’s Rainbow Six، ماه گذشته با به دست آوردن حقوق استریم مجموعه بازیهای Activision Blizzard به عنوان بخشی از تلاش مایکروسافت برای جلب رضایت رگولاتورها برای تصاحب ۷0 میلیارد دلاری Activision موافقت کرد. ایو گیلموت گفت: زمانی که نتفلیکس برای اولین بار گفت که قرار است وارد استریم محتوا شود، سهام آن‌ها بسیار کاهش یافت و به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفتند. او افزود: امروز ما می بینیم که آنها چه شده اند. در مورد بازی‌های ویدیویی هم همین‌طور خواهد بود، ا.. ... ادامه مطلب

پایان اعتصابات نویسندگان هالیوودی بعد از ۵ ماه

انجمن نویسندگان آمریکا (یا به اختصار WGA) که حدود ۵ ماه گذشته را در اعتصاب به سر می‌برده‌اند، رسما اعلام کردند که با اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلوزیون (AMPTP) به توافق رسیده‌اند تا به اعتصاباتشان پایان دهند. WGA که به نمایندگی از نویسندگان هالیوودی، با تهیه کنندگان و استودیوهای بزرگ مذاکره می‌کرد، پس از ۵ روز مذاکره فشرده، رسما اعلام کرد که به توافقی سه ساله با این اتحادیه دست پیدا کرده است که آن‌ها را قانع کرده تا به اعتصابات خود پایان دهند تا کمی از بحران این روزهای هالیوود کاسته شود. این خبر در توئیتر WGA اعلام شده است، اگرچه هنوز قرارداد مذکور نهایی نشده است و به محض نهایی شدن آن، جزئیاتش به اطلاع عموم رسانده خواهد شد. اعتصابات نویسندگان آمریکایی هالیوود، از ۲ می امسال (۱۲ اردیبهشت) بخاطر عدم دریافت دستمزد منصفانه و نگرانی از به خطر افتادن آینده شغلی آن‌ها به علت امکان استفاده استودیوها از هوش مصنوعی برای خلق فیلمنامه‌ها در آینده، شروع شد و تا امروز ادامه داشت. حالا باید دید تنها اعتصاب باقی مانده در هالیوود، یعنی اعتصاب انجمن بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA)، به کجا خواهد رسید و.. ... ادامه مطلب

مصاحبه‌ی اقای Phil Spencer با سایت Game Watch در TGS 2023

فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، شخصاً در نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۲۳ حضور یافت تا با طرفداران و مطبوعات از نزدیک ملاقات کند. وب‌سایت ژاپنی Game Watch مصاحبه با مدیر اجرایی مایکروسافت را منتشر کرد. برای شروع، اسپنسر گفت که Game Pass پس از عرضه‌ی Starfield بسیار خوب عمل می‌کند و با توجه به اینکه Forza Motorsport به زودی عرضه میشود، مایکروسافت سرانجام به هدف خود برای انتشار منظم عناوین بزرگ در سرویس اشتراک گیم پس دست یافته است. با این حال، هنگامی که از اسپنسر در مورد احتمال افزایش قیمت Game Pass در آینده پرسیده شد، گفت که در نهایت اجتناب ناپذیر است. آقای فیل اسپنسر: ابتدا، ما می‌خواهیم گزینه‌هایی را در مورد نحوه ساخت کتابخانه خود به شما ارائه دهیم. می توانید در Game Pass مشترک شوید و بازی کنید، و یا می توانید بازی را خریداری کنید. در حال حاضر میلیون ها کاربر مشترک Xbox Game Pass شده اند و بسیاری از آنها ازاین سرویس راضی هستند. اگرچه فرض اصلی ارائه محتوایی با ارزش بیشتر است، اما به نظر من افزایش قیمت در آینده اجتناب ناپذیر است. اخیراً یک بار قیمت های گیم پس را افزایش دادیم، اما پس ا.. ... ادامه مطلب