بازداشت هکر ژاپنی / کسب درآمد هنگفت از پوکمون


به گزارش خبرآنلاین، پلیس استان کوچی، یوشیهیرو یاماکاوا، مرد ۳۶ ساله‌ی ژاپنی را در ۹ آوریل (۲۱ فروردین)‌ دستگیر کرد. یاماکاوا که از ابزاری آنلاین برای تغییر داده‌های بازی استفاده می‌کرد، به‌دلیل نقض قانون پیش‌گیری از رقابت ناعادلانه دستگیر شد.

یاماکاوا در پلتفرم آنلاین دارایی‌ها و کاراکترهای بازی را می‌فروخت. او برای هیولاهای سخت‌آموز و کمیاب، پیشنهادهایی مانند «۶ پوکمون فقط با ۳۰ دلار» ارائه می‌داد.

به نقل از زومیت، مبارزه و جمع‌آوری هیولاها تمرکز اصلی بازی پوکمون است. هر دو بازی پوکمون اسکارلت و پوکمون ویولت مملو از هیولاهای جدید و دیده‌نشده‌ هستند و بازیکنان برای گرفتن هیولاهای عجیب‌وغریب تلاش زیادی می‌کنند. برخی از بازیکنان حتی پوکمون‌های کمیاب را در بازار سیاه می‌خرند.

در پرونده‌ای در سال ۲۰۲۱، پلیس ژاپن مردی را با همین قانون به‌دلیل تغییر غیرقانونی اطلاعات ذخیره‌شده‌ی شمشیر و سپر پوکمون دستگیر کرد.

بین دسامبر ۲۰۲۲ (آذر و دی ۱۴۰۱) و مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)، یاماکاوا ظاهراً هیولاهای سفارشی خود را به قیمت ۱۳ هزار ین می‌فروخت که تقریباً معادل ۸۵ دلار است.

یاماکاوا به اتهامات خود اعتراف کرد و به پلیس گفت: «این کار را برای کسب درآمد انجام دادم.» پلیس گمان می‌کند که کل سود یاماکاوا میلیون‌ها ین (معادل ده‌ها تا صدها هزار دلار) بوده است. تحقیقات همچنان در حال انجام است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894725

امکان ارسال نظر وجود ندارد!