سازمان تنظیم بازار و رقابت بریتانیا (CMA) بالاخره تصمیم نهایی خود در خصوص خرید شرکت Activision Blizzard را اعلام کرده است. با بازیسنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
پس از ماهها تحقیقات، سازمان CMA پیشنهاد 69 میلیارد دلاری مایکروسافت جهت تصاحب اکتیویژن بلیزارد را بلاک کرده است. این سازمان میگوید که شرکت Microsoft در ارائه راه حل مناسب برای نگرانیهای موجود در خصوص کلاود گیمینگ، ناتوان بوده و از این رو با این خرید مخالف است.
CMA معتقد است که مایکروسافت بین 60 تا 70 درصد از بازار سرویسهای کلاود گیمینگ دنیا را در اختیار دارد و با به انحصار در آمدن عناوین اکتیویژن بر روی سرویس کلاود مایکروسافت، این شرکت به «موقعیت قدرتمندی در بازار کلاود گیمینگ» دست یابد. موقعیتی که دست یافتن مایکروسافت به آن از نظر CMA، «ریسک تضعیف نوآوری» را به همراه خواهد داشت.
هر چند مایکروسافت برای رفع این نگرانیها طرحهایی را به CMA پیشنهاد داده، اما این سازمان میگوید پیشنهادهای مایکروسافت دارای «ضعفهای قابل توجهی در رابطه با ماهیت بهسرعت در حال پیشرفت سرویسهای کلاود گیمینگ» است. CMA در خصوص ضعفهای پیشنهادهای ارائه شده توسط مایکروسافت گفته:
- به اندازه کافی مدلهای تجاری مختلف سرویسهای کلاود گیمینگ، از جمله سرویسهای اشتراکی را پوشش نداد.
- به اندازه کافی پذیرای ارائهدهندگانی که ممکن است بخواهند ورژنهای غیر از ویندوز بازیها بر روی PC را ارائه دهند، نبود.
- بجای اینکه پویایی و خلاقیت رقیبان بازار بازیهای در دسترس را تعیین کنند، پیشنهادهای ارائه شده ضوابط و شرایط در دسترس بودن آنها را استانداردسازی میکرد.
با وجود اینکه CMA مزایای این خرید، بهخصوص قرار گرفتن بازیهای اکتیویژن بر روی گیم پس را در نظر گرفته، اما در نهایت مقامات معتقد بودند که خریده شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، به رقابت و بازیکنان در بریتانیا آسیب خواهد زد.
از سوی دیگر، مایکروسافت و اکتیویژن اعلام کردهاند که نسبت به این خرید کاملا متعهد هستند و درخواست تجدید نظر خواهند کرد. به هر حال، زمان مشخص خواهد کرد که سرنوشت این خرید به کجا خواهد انجامید. تمام اینها در حالی است که مایکروسافت همچنان باید با شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نیز دست و پنجه نرم کند.
The post مخالفت بریتانیا با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت appeared first on بازی سنتر.