استخدام راننده لیفتراک در کدام صنایع نیاز است؟


برای حمل بار و جابجایی کالاها در محیط‌های صنعتی، از ماشین‌ها و تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. یکی از ماشین‌های مورداستفاده در صنایع، لیفتراک است. به همین دلیل شاهد انتشار آگهی‌های استخدامی مانند آگهی استخدام راننده لیفتراک در شرکت نفت، فروشگاه‌ها و دیگر کسب‌وکارها هستیم. همین موضوع موجب می‌شود تا برخی از کارجویان، به دنبال کسب درآمد از طریق رانندگی با لیفتراک باشند.

برای فعالیت در این حوزه کاری، کارجویان باید گواهینامه ویژه رانندگی لیفتراک را دریافت نمایند. اگر تمایل دارید با این فرصت شغلی و شرایط بازار کار رانندگان لیفتراک بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را حتما مطالعه کنید.

معرفی فرصت شغلی رانندگی لیفتراک

برای جابجایی بار و کالا در محیط کارخانه‌ها و سایت‌های صنعتی، از ماشین‌های مختلفی استفاده می‌شود. کامیون، لودر، بیل مکانیکی و مینی لودر، ازجمله ماشین‌های مورداستفاده در بخش‌های صنعتی هستند. به همین دلیل بخشی از آگهی‌های استخدامی موجود در بازار کار، به استخدام‌هایی مانند استخدام راننده لودر و راننده بیل مکانیکی اختصاص دارد.

یکی دیگر از ماشین‌های مورداستفاده در بخش‌های صنعتی، لیفتراک است. همچنین لیفتراک را می‌توان یکی از انواع ماشین‌ها و تجهیزات ضروری مورداستفاده در انبارداری دانست. به دلیل قابلیت‌های لیفتراک در باراندازی و بارگیری انواعی از محصولات و مصالح، آگهی استخدام راننده لیفتراک جزء مهم‌ترین آگهی‌های استخدام راننده در بازار کار است.

از طرف دیگر به دلیل اینکه بسیاری از کارخانه‌ها، واحدهای صنعتی و فروشگاه‌های بزرگ دارای حجم زیادی از انواع کالاها و محصولات مختلف هستند، همواره نیاز به استخدام راننده لیفتراک در کشور وجود خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال جدیدترین آگهی های استخدام راننده لیفتراک در ایران خودرو در این سایت معتبر قابل‌مشاهده هستند.

معمولا از لیفتراک برای بلند کردن اجسام تا ارتفاع مشخص، برداشتن اجسام و قرار دادن آن‌ها در مکانی مشخص و جابجایی افقی اجسام مختلف استفاده می‌شود. بسیاری از امور کارگاهی مانند جابجایی لوله‌های بزرگ و جابجایی کالاهای موجود روی پالت‌های کارگاهی، با استفاده از لیفتراک قابل انجام خواهند بود.

به همین دلیل راننده لیفتراک (forklift driver)، یکی از نیروهای کاری مهم در بسیاری از صنایع و کسب‌وکارها است. راننده لیفتراک را می‌توان فردی دانست که از طریق رانندگی با لیفتراک، انواعی از کالاها و وسایل موجود در یک سایت صنعتی را جابجا می‌کند.

برخی از کسب‌وکارها ممکن است با انتشار آگهی استخدام راننده ریچتراک (Reach Truck)، به استخدام راننده لیفتراک اشاره کنند. ریچتراک‌ها انواعی از لیفتراک‌ها هستند که معمولا برای کار در محیط‌های کوچک و راهروهای باریک، مورداستفاده قرار می‌گیرند. از دیگر تجهیزات انبارداری، می‌توان به استاکر اشاره کرد.

در حقیقت سردخانه‌ها و کسب‌وکارهای فعال در صنایعی مانند صنعت خودروسازی، صنعت خرده‌فروشی، صنایع غذایی و داروسازی، اقدام به انتشار آگهی استخدام راننده لیفتراک می‌کنند. همچنین آگهی استخدام راننده لیفتراک در فرودگاه و آگهی استخدام راننده لیفتراک در ایران خودرو، از دیگر آگهی‌های استخدامی موردتوجه کارجویان در بازار کار رانندگی لیفتراک هستند.

شرح وظایف رانندگان لیفتراک

اگرچه انجام فرآیند تخلیه بار و بارگیری به‌عنوان اصلی‌ترین مسئولیت شغلی در فرصت شغلی راننده لیفتراک شناخته می‌شود، بااین‌حال یک راننده لیفتراک باید با نهایت دقت و توجه اقدام به رانندگی لیفتراک و جابجایی کالاها یا مصالح موردنظر نماید. در حقیقت یکی از اصلی‌ترین وظایف رانندگان لیفتراک، رعایت نکات ایمنی است.

ممکن است این‌طور تصور شود که رانندگی با لیفتراک، کار چندان دشواری نخواهد بود. این در حالی است که مهم‌ترین عامل برای کسب موفقیت در شغل رانندگی لیفتراک، داشتن مهارت در رانندگی با لیفتراک در کنار رعایت نکات ایمنی است.

به همین دلیل رانندگان لیفتراک معمولا با پوشیدن جلیقه‌ ایمنی خود، از همان ابتدای استفاده از لیفتراک به موضوعات مرتبط با ایمنی کارگاهی توجه دارند. همچنین در صورت کار در انبار، معمولا آزادی عمل کمتری برای رانندگی با لیفتراک وجود خواهد داشت. به شکلی که رانندگان لیفتراک باید همواره با توجه به محیط اطراف و بااحتیاط کامل، نسبت به تخلیه بار یا بارگیری اقدام نمایند.

ذکر این نکته ضروری است که معمولا مصالح و مواد موجود در انبار یا محیط صنعتی که باید به‌وسیله لیفتراک جابجا شوند، دارای ابعاد بزرگ‌ و وزن زیادی هستند. درنتیجه عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی با لیفتراک، می‌تواند به بروز حوادث کارگاهی منجر شود.

به همین دلیل بسیاری از کارفرمایان در آگهی استخدام راننده لیفتراک، به آشنایی کارجویان به مسائل مرتبط با ایمنی کارگاهی اشاره می‌کنند. از دیگر وظایف و مسئولیت‌های یک راننده لیفتراک، می‌توان به حفظ و نگهداری از لیفتراک و ارائه گزارش به مدیریت مجموعه اشاره کرد.

شرایط مورداشاره در آگهی استخدام راننده لیفتراک

یکی از مهم‌ترین شرایط مورداشاره در آگهی‌های استخدام راننده لیفتراک، داشتن گواهینامه ویژه برای رانندگی با لیفتراک است. برای این منظور می‌توانید در دوره‌های آموزشی رانندگی لیفتراک ثبت‌نام کرده و برای دریافت گواهینامه لیفتراک اقدام کنید. در ادامه، برخی دیگر از شرایط موردتوجه برای استخدام راننده لیفتراک آورده شده است:

  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • ارائه کارت پایان خدمت
  • مسئولیت‌پذیری
  • روحیه کار تیمی
  • سابقه کاری مرتبط
  • ارائه ضامن معتبر
  • توانایی چیدن پالت در انبار با استفاده از لیفتراک

همچنین برخی از شرکت‌ها ممکن است در آگهی استخدامی خود، به توانایی کار در شیفت‌های کاری مختلف اشاره کنند.

بازار کار راننده لیفتراک

رانندگی لیفتراک یکی از فرصت‌های شغلی در بازار کار است که امکان فعالیت در شرکت‌های بزرگ و معتبر را بدون داشتن مدرک دانشگاهی فراهم می‌کند. در ادامه اسامی برخی از شرکت‌هایی که اخیرا آگهی استخدام راننده لیفتراک را منتشر کرده‌اند، آورده شده است:

  • شرکت الماس کبیر شمس
  • پویا پلیمر تهران
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت
  • دیلی مارکت
  • شرکت توسن پخش ستاره کیش (عالیس)
  • خوشگوار
  • شرکت تولیدی نوشابه ارم نوش
  • شرکت تولیدی نوشاب
  • گروه صنعتی شوفاژ کار
  • نستله واترز ایرانیان
  • شرکت ساسان

با استخدام شدن در شرکت‌های بزرگ و معتبر می‌توانید ضمن دریافت حقوق و دستمزد مناسب، از مزایای شغلی مانند بیمه درمان تکمیلی، وام سازمانی و هدایای مناسبتی بهره‌مند شوید.

آگهی استخدام راننده لیفتراک در دیلی مارکت

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرزمین خرید که بانام تجاری دیلی مارکت فعالیت دارد، یکی از فروشگاه‌های معتبری است که نیاز به استخدام راننده لیفتراک دارد. دیلی مارکت با فعالیت خود از سال 1398، موفق به راه‌اندازی 1000 شعبه فروشگاهی در 350 شهر مختلف شده است. خوب است بدانید که این فروشگاه زنجیره‌ای، هم‌اکنون دارای 5 هزار نفر نیروی کاری در کشور است.

شرکت عالیس

شرکت عالیس یکی از شرکت‌های خصوصی معتبر در کشور است که از سال 1384، فعالیت خود را در حوزه صنایع غذایی شروع کرده است. گروه کارخانجات عالیس که در حوزه تولید انواع نوشیدنی فعالیت دارد، دارای زیرمجموعه‌های مختلفی به نام‌های «چشمه نوشان خراسان»، «نیک رز چناران»، «بهار رز چناران» و «توسن پخش ستاره کیش» است.

به شکلی که اخیرا شرکت توسن پخش ستاره کیش به‌منظور توزیع محصولات تولیدی شرکت‌های مورداشاره در بالا، آگهی استخدام راننده لیفتراک را منتشر کرده است.

خوشگوار

شرکت خوشگوار یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید مواد غذایی است که نیاز به استخدام راننده لیفتراک دارد. این شرکت که در سال 1336 تأسیس شده است، هم‌اکنون دارای بیش از 7 هزار نفر نیروی کاری است. از محصولات این شرکت می‌توان به تولید نوشیدنی‌های مختلف با برندهایی مانند فانتا و کوکاکولا اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله فرصت شغلی راننده لیفتراک را معرفی نمودیم. همچنین با بررسی شرایط استخدامی راننده لیفتراک، به مهم‌ترین وظایف شغلی در این حوزه نگاهی انداختیم. درنهایت با نگاهی به بازار کار رانندگی لیفتراک، برخی از شرکت‌هایی را که اخیرا آگهی استخدام راننده لیفتراک منتشر کرده‌اند، معرفی نمودیم.

The post استخدام راننده لیفتراک در کدام صنایع نیاز است؟ appeared first on بازی سنتر.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!