بررسی بازی Marvel’s Midnight Suns


اجازه بدهید که همین ابتدا خیال‌تان را راحت کنم؛ Marvel’s Midnight Suns ترکیب شگفت انگیزی از بازی‌های نوبتی، نقش آفرینی، استراتژی کارتی و شبیه سازی به همراه داستانی درجه یک است. این عنوان ترکیبی متعادل از چند ژانر مختلف است که می‌تواند بازیکنان را تا مدت‌ها سرگرم کند و همین موضوع کافی است که عنوان مورد نظر را یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی ساخته شده تاکنون بنامیم. MMS توسط استودیوی Firaxis Games توسعه یافته و با همکاری 2K Games و البته Marvel Games منتشر شده است.
بازی با هایدرا و پروژه‌ شیطانی این سازمان آغاز می‌شود که در نتیجه موجب دوباره زنده شدن مادر شیاطین یعنی لیلیث (Lilith) می‌شود، لیلیث پس از جان دوباره گرفتن، بلافاصله کنترل هایدرا را به دست می‌گیرد و گروهی از شخصیت‌های شرور جهان مارول را جمع می‌کند. در طرف دیگر، قهرمان‌های داستان از این اتفاق – که یک تهدید بزرگ برای جهان به حساب می‌آید – با خبر می‌شوند و برای متوقف کردن لیلیث، خود را آماده می‌کنند. آن‌ها برای شروع باید هانتر Hunter)) فرزند لیلیث را به زندگی بازگردانند؛ قهرمانی که ۳۰۰ سال قبل با مادر شیاطین جنگیده و او را شکست داده است. درواقع هانتر، شخصیتی است که در طول بازی کنترل آن را در اختیار می‌گیریم. همچنین بازی به شما این امکان را می‌دهد که هانتر را به شکل کامل شخصی سازی کنید و با لباس‌هایی که در طول بازی به دست می‌آورید، ظاهر او را تغییر دهید.

زمانی که کنترل هانتر را به دست می‌گیرید، فرصت می‌یابید که با قهرمان‌های مدرن مارول ارتباط بر قرار کنید. نتیجه این کار به شکل سرگرم کننده‌ای بازیکن را با افسانه‌های کمتر شناخته شده جهان مارول آشنا می‌کند که می‌تواند هیجان‌انگیز و آموزنده باشد. هانتر می‌تواند به سادگی با شخصیت‌های مختلف صحبت کند و با آن‌ها تعامل داشته باشد. او حتی می‌تواند از قهرمان‌های مختلف بازی درخواست‌های کوچک و سرگرم کننده داشته باشد؛ برای مثال تماشای فیلم با کارول دانورز Captain Marvel))، بازی کردن ویدیوگیم با رابی ریس Ghost Rider)) و یا ماهیگیری به همراه بلید The Blade)). برخلاف دیگر عناوین مارول، MMS تمرکز خود را روی قهرمانان معروف مارول مانند اعضای اونجرز قرار نمی‌دهد؛ بلکه فرصت را غنیمت می‌شمرد و شما را با شخصیت‌های مثبت و منفی کمتر شناخته شده جهان مارول آشنا می‌کند. این موضوع یک ویژگی مهم و البته مثبت بازی است؛ زیرا همه با زیر و بم شخصیت‌های اونجرز آشنایی داریم پس چه فرصتی از این بهتر که پتانسیل شخصیت‌های دیگر هم آزاد شود.

تمام رویداد‌های MMS در یک چرخه روز و شب اتفاق می‌افتد؛ قهرمان داستان از خواب بیدار می‌شود، در محیط به گشت و گذار می‌پردازد، با شخصیت‌های مختلف در سالن صحبت می‌کند، با مبارزه کردن و تمرین در حیاط قدرت‌های خود را افزایش می‌دهد و در کنار میز مشخص شده، استراتژی مناسب برای نبرد را می‌چیند. این قسمت از بازی حسی مانند بخش Krypt در سری بازی‌های Mortal Kombat را به شما منتقل خواهد کرد. شما می‌توانید هانتر را کنترل کرده و با قدم زدن در محیط بازی، مکان‌های جدیدی را کشف کنید و با باز کردن لوت باکس‌ها، رازهای مختلف دنیای بازی را کشف کنید. پس از صحبت‌ با شخصیت‌ها و گشت و گذار در محیط، می‌توانید وارد نبرد شوید و لیلیث را به چالش بکشید. در هر شبانه روز از بازی تنها اجازه دارید که یک نبرد انجام دهید و در صورت شکست خوردن، می‌توانید آن را تکرار کنید اما قادر به انجام بیش از یک مبارزه در روز نیستید؛ زیرا قهرمانان نیاز به بازگشت به پناهگاه خود، استراحت و ارتقای مهارت‌های خود را دارند تا گروه را برای نبرد روز بعد آماده کنند.

سیستم مبارزات بازی به خوبی طراحی و پیاده سازی شده است و می‌توان آن را ترکیبی فوق‌العاده از استراتژی نوبتی و نبردهای مبتنی بر کارت توصیف کرد. به عنوان مثال، تصور کنید که در حال بازی Gears Tactics هستید و یک دسته کارت (Deck) برای خود می‌سازید که سرشار از قدرت و توانایی‌های مختلف مانند کارت‌های Hearthstone و یا Marvel Snap است. مبارزات با سه شخصیت انجام می‌شود که هر کدام از آن‌ها حدود ۱۰ کارت در دسته کارت مخصوص به خود دارند. شما می‌توانید کارت‌ها و شخصیت‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و مجموع قدرت شخصیت‌ها را افزایش دهید و در نتیجه، کمبو‌های قدرتمندی بسازید. در ابتدا ممکن است کمی گیج کننده و پیچیده به نظر برسد، اما زمانی که با کارت‌ها و توانایی‌های مختلفی که در اختیار دارید به خوبی آشنا شوید، بازی بسیار سرگرم کننده خواهد شد.

درست مانند اکثر بازی‌های کارتی مانند Hearthstone، Marvel Snap و آثاری از این دست، کارت ها به صورت تصادفی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند. این حرکت، استراتژی بازیکن را در هر مبارزه تغییر می‌دهد و از طرفی از تکراری شدن بازی جلوگیری می‌کند. نگران نباشید! حتی اگر بازی بدترین کارت‌ها را در اختیارتان بگذارد، شما این شانس را دارید که از بازی، درخواست کارت‌های جدید داشته باشید و با Deck جدید به مبارزه بپردازید. در این بازی‌ها موقعیت کاراکترها در میدان مبارزه بسیار مهم است و باید در جای مناسبی قرار داشته باشند. اگر در طول مبارزات شخصیت شما در موقعیت مناسبی قرار نداشت، می‌توانید موقعیت او را به راحتی تغییر دهید.

علاوه بر حملات مبتنی بر کارت، می‌توانید با قابلیت Heroism Points و با استفاده از محیط بازی به دشمنان خود آسیب وارد کنید. این قابلیت با استفاده از کارت‌های قهرمان شما و مهارت‌های مختلف جمع آوری می‌شود و برای استفاده کردن از اکثر کارت‌های حمله باید از Heroic Points استفاده کنید. هرچقدر میزان این قابلیت بیشتر باشد، آسیب بیشتری به دشمان خود وارد می‌کنید. در انتها به بازیکنان بستگی دارد که چگونه تعادل را میان این قابلیت و چیدن استراتژی بر قرار می‌کنند.
موقعیت شخصیت شما در حملاتی که با استفاده از محیط صورت می‌گیرد، بسیار کلیدی است. بیشتر کارت‌ها می‌توانند به تمامی دشمنان در هر نقطه از میدان نبرد دسترسی داشته باشند، اما اگر شخصیت شما موقعیت مکانی خوبی داشته باشد، می‌تواند دشمنان را به سمت یک جعبه الکتریکی که در محیط بازی قرار گرفته، پرتاب کند و یا آن‌ها را مجبور به دعوا کردن با یکدیگر کند و حتی آن‌ها را در گودالی از آتش بیاندازد. حملات با استفاده از محیط، قدرت کمتری نسبت به کارت‌های شما دارند، اما ترکیب این حرکات با کارت‌های مختلف می‌تواند محیط نبرد را مفید و خطرناک‌تر از گذشته کند.
سیستم مبارزات بازی آسان‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و قطعا مدیریت مبارزات در یک بازی استراتژی نوبتی بسیار راحت‌تر خواهد بود؛ زیرا هیچ شمارش معکوسی وجود ندارد و بازیکنان می‌توانند هر چقدر که لازم است، روی مبارزات و استراتژی خود فکر کنند. پس از هر نبرد، می‌توانید کارت‌های خود را بر اساس نوع بازی کردنتان ارتقا دهید و آن‌ها را قدرتمندتر کنید. تعامل با NPCهای دیگر از کارهای مهم شما در جریان MMS خواهد بود که با این کار به میزان Dark یا Light خود می‌افزایید؛ موردی که برای به دست آوردن یک سری مهارت‌ها لازم خواهد بود.

با این حال MMS از یک سری مشکلات کوچک رنج می‌برد که ممکن است تجربه شما را خراب و لذت بازی کردن را از شما بگیرد. به عنوان مثال، صحبت کردن با برخی از شخصیت‌ها و یا بعضی از میان پرده‌های بازی بسیار طولانی‌تر از حد انتظار است. این مساله به خودی خود مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید، اما بازی به شما اجازه متوقف کردن در میان پرده‌ها و هنگام صحبت با شخصیت‌ها را نمی‌دهد. نبود این امکان در بازی ممکن است به شما این حس را بدهد که با عجله از میان پرده‌ها رد می‌شوید و گاهی آن‌ها را به طور کامل از دست می‌دهید. قابل ذکر است که در همه مکالمات، هانتر باید جوابی به شخصیت مقابل خود بدهد که این جواب بسته به انتخاب شما، رابطه‌تان با شخصیت‌ها، میزان دوستی و خوب و بد بودن شما را مشخص می‌کند و اگر به صحبت میان شخصیت‌ها دقت نکنید، ممکن است در پاسخ انتخاب اشتباهی آنجام دهید که شما را در مسیری که نمی‌خواهید، قرار ‌دهد.

در MMS سیستم ذخیره خودکار و لودینگ‌ها کمی عجیب عمل می‌کنند، زیرا ممکن است بازی شما را به یک روز و یا شب قبل از آخرین مرحله‌ای که طی کرده‌اید، بازگرداند و بارها و بارها شما را مجبور به بازی کردن مراحل تکراری کند. این مساله باعث می‌شود که بازیکنان به شکل وسواس گونه‌ای بازی را پس از هر مبارزه و یا مکالمه به صورت دستی ذخیره کنند که امیدواریم در بروز رسانی‌های آینده، این موضوع حل شود. هماهنگ نبودن انیمیشن لب شخصیت‌ها با کلمات، یکی دیگر از مشکلات بازی است که ممکن است کمی آزار دهنده باشد؛ مخصوصا زمانی که شخصیت‌ها در حال یک سخنرانی حماسی هستند و یا کلمات را با حجم زیادی از خشم بیان می‌کنند در حالی که انیمیشن دهان آن‌ها چیز دیگری به نظر می‌رسد.
در آخر باید گفت که Marvel’s Midnight Suns هم برای طرفداران و هم اشخاصی که به دنبال تجربه سبک‌های جدید هستند، بسیار سرگرم کننده است. این عنوان یک بازی بزرگ و سرشار از جزئیات مختلف است که برای بازیکن مسیر انتخاب، کشف و رشد کردن را فراهم می‌کند که همه این موارد، بازی را به یک تجربه لذت بخش بدل می‌کند.

The post بررسی بازی Marvel’s Midnight Suns appeared first on بازی سنتر.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!