درآمد ۲ میلیارد دلاری این بازی موبایلی تحلیلگران را شوکه‌ کرد!


رویال مچ، یک بازی پازلی که توسط تیم کوچکی در استانبول توسعه یافته، موفق شده است از Candy Crush Saga مایکروسافت پیشی بگیرد و به سودآورترین بازی موبایلی جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

تاریخ انتشار جی تی ای ۶ لو رفت!

رویال مچ طی ۱۲ ماه، دیگر بازی‌های موبایلی را شکست داده و در فهرست بهترین بازی‌ اندروید و بهترین بازی‌ آیفون قرار گرفته است.

با توجه به اطلاعات منتشرشده در Data.ai، رویال مچ در ماه جولای (تیر و مرداد) به بزرگ‌ترین بازی موبایلی از نظر درآمد ماهانه در سراسر جهان تبدیل شد و از آن زمان تاکنون در جایگاه اول باقی مانده است. این بازی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، اولین تولید استارتاپ ترکیه‌ای Dream Games به ارزش ۲٫۷۵ میلیارد دلار است.

سونر آیدمیر، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی دریم گیمز، می‌گوید که هزینه‌های مصرف‌کننده روی رویال مچ بیش از دو برابر شده و مجموع درآمد سالانه‌ی بازی به دو میلیارد دلار رسیده است.

رویال مچ یک بازی جورچین با تطبیق سه‌گانه، شامل تراز کردن کاشی‌ها یا نشانه‌ها برای خالی‌ کردن جدول است. این سبک بازی‌ها از اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ توسط Bejeweled به یکی از محبوب‌ترین و برترین بازی‌های موبایل تبدیل شدند.

درآمد ۲ میلیارد دلاری این بازی موبایلی تحلیلگران را شوکه‌ کرد!

آیدمیر ادعا می‌کند که بازیکنانش نسبت به سایر بازی‌های پازل، وفادارتر هستند و مایلند بیشتر برای آیتم‌های داخل بازی هزینه کنند. او اضافه کرد که بیش از ۹۰ درصد کاربران رویال مچ که به مدت یک سال این بازی را انجام داده‌اند، برای سال دوم نیز به بازی ادامه می‌دهند.

رویال مچ با سیستم پازلی که به‌راحتی قابل‌یادگیری است و خط داستانی درخشان، مخاطبان بیشتری را نسبت به نبردهای فانتزی یا بازی های کازینویی جذب می‌کند.

این بازی محبوب با حدود ۵۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، توانسته است بازیکنان را متقاعد کند که به‌طور متوسط بیشتر از Candy Crush که مخاطبان بسیار بیشتری (حدود ۱۶۰ میلیون) دارد، برای بازی هزینه کنند.

سرمایه‌گذاران Dream Games امیدوارند که بتوانند از دیگر رقبای Candy Crush، مانند Playrix's Gardenscapes و Homescapes نیز پیشی بگیرند.

راب موفات، یکی از سرمایه‌گذاران دریم گیمز، می‌گوید: «بازی‌های موبایل زیادی وجود دارند که ساده هستند یا گرافیک عالی ندارند؛ اما رویال مچ یک تجربه‌ی لوکس و سبک هنری آن واضح و تمیز است. آن‌ها به تمام جزئیات فکر می‌کنند.»

دریم گیمز همچنین برای جذب بازیکنان جدید و بازگرداندن کاربران قدیمی، سرمایه‌گذاری هنگفتی صرف تبلیغات بازی کرده است.

استارتاپ موفق دریم گیمز که اکنون ۲۰۰ کارمند دارد، اخیراً اد کتمول، یکی از بنیان‌گذاران پیشگام انیمیشن دیجیتال پیکسار را به‌عنوان مشاور استراتژیک انتخاب کرده است.

دریم گیمز قصد دارد سال آینده با انتشار نسخه‌ی بعدی بازی به نام Royal Kingdom و گسترش داستان و جهان شخصیت اصلی، روی این بازی موفق سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

بیشتر بخوانید:

در ایران چند گیمر حرفه‌ای داریم؟/ یک جمعیت میلیونی

زیباترین اسب ایرانی که دست پرورده عشایر است!/ عکس

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1852367

امکان ارسال نظر وجود ندارد!