نسخه اندروید تی‌وی بازی پسرخوانده در تلویزیون‌های هوشمند


بهار امسال با همکاری دان و استودیو پاییزان نسخه اندروید تی‌وی بازی پسرخوانده به صورت اختصاصی در پلتفرم دان منتشر شد.

دان (Done.tech)، یک پلتفرم سرگرمی مبتنی بر تلویزیون‌های خانگی است که تجربه‌ای نو از تلویزیون‌های خانگی برای کاربران ایرانی ایجاد کرده. این پلتفرم سرگرمی از سه عنصر سخت افزار میزبان، سیستم عامل و سرویس‌های ابری ایجاد شده است.

سخت افزار میزبان دان شامل تلویزیون‌های اسنوا، دوو، پارس و تی‌وی باکس‌های نماوا و همچنین اندروید باکس‌های بومی مجموعه با نام هوماباکس است. این باکس‌ها باتوجه به سیستم عامل اندروید قوی و پردازنده مناسبی که دارند یک گزینه مناسب با قیمت بسیار به صرفه برای بازی‌های ویدئویی به شمار می‌روند.

دومین عنصر سیستم عامل اندرویدی شخصی سازی شده‌ی این پلتفرم (Done UI) است. بخش سوم هم سرویس‌های ابری دان است که شامل ۳۲ سرویس و میکروسرویس مختلف می‌شود. رابط کاربری و لانچر Done UI، بستر انتشار محتوا Done TV، فروشگاه اپلیکیشن Done Apps و در نهایت دانا Dana که دستیار صوتی هوشمند است 4 اپلیکیشن اصلی پلتفرم دان هستند.

دان یک پلتفرم سرگرمی است و ویدئوگیم هم بخش بزرگی از فضای سرگرمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این پلتفرم در مسیر توسعه‌ی بخش گیمینگ خود در همکاری با استودیو بازی سازی پاییزان از بازی پسرخوانده رونمایی کردند و هم اکنون این بازی روی پلتفرم دان در دسترس قرار گرفته است.

این مجموعه به دنبال راه اندازی سرویس‌های اشتراک محور ویدئوگیم است. سرویس‌هایی که با آن در برنامه به ازای پرداخت ماهیانه‌ی اشتراک کاربر می‌تواند از طریق فیلترهای تعیین شده، به مجموعه‌ای از بازی‌های مناسب دسترسی پیدا کند. این فیلترها به جهت جلوگیری از تجربه‌ی نامناسب برای کودکان و نوجوانان خواهد بود. از سال گذشته دان در حال توسعه کلاود گیمینگ در پلتفرم خود است که قرار است به صورت محدود بر بستر VDSL و FTTH در دسترس قرار بگیرد. هرچند این سرویس با توجه به محدودیت‌های شبکه‌ی داخلی رشد سریعی ندارد؛ اما با گسترش اینترنت 5G قطعا آینده‌ی روشنی خواهد داشت.

محمد حیدری، مدیر بخش مارکتینگ استودیو بازی سازی پاییزان می‌گوید استودیوی بازی سازی پاییزان که بیش از ۸ سال سابقه‌ی فعالیت در عرصه‌ی خارجی و داخلی را دارد، از موفق‌ترین استودیوهای بازی‌سازی ایرانی است. بازی «پسرخوانده» و بازی «باغ نگار» از جمله شناخته شده‌ترین محصولات این استودیو هستند. عرضه نسخه‌ی تلویزیون بازی «پسرخوانده» تجربه جدیدی بوده و نیازمند الزامات فنی برای بهینه سازی و ارائه نسخه‌ی مطلوب برای اندروید تی‌وی بوده. رابط کاربری بازی برای نسخه‌ی دان از نو طراحی شده است تا کاربر تجربه‌ی مطلوب‌تری از بازی با ریموت کنترل داشته باشد.

استودیو پاییزان در نظر دارد تا با توجه به بازار مخاطب عام، بازی «باغ نگار» را نیز برروی پلتفرم دان منتشر کند. سیاست استودیو پاییزان نسبت پلتفرم‌های مبتنی بر تلویزیون بسیار مثبت است و معتقدند که سرویس‌هایی مثل دان با توجه به رشد فزاینده‌ی تلویزیون‌های هوشمند، عملکرد بسیار خوبی در بازار خواهند داشت. این مجموعه معتقد است که رشد چنین پلتفرم‌هایی با همکاری دان و آغاز به کار طراحی بازی‌های بومی تلویزیون شدت خواهد یافت.

The post نسخه اندروید تی‌وی بازی پسرخوانده در تلویزیون‌های هوشمند appeared first on بازی سنتر.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!