یوبی‌سافت: استریم بازی‌های ویدیویی آینده‌ی صنعت را متحول می‌کند


سازنده‌ی سری بازهای Assassin’s Creed شرط می بندد که با معامله ابری، مایکروسافت ثروت خود را احیا خواهد کرد.

آقای Yves Guillemot، مدیر اجرایی Ubisoft: ما قویاً معتقدیم در پنج تا 10 سال آینده، بسیاری از بازی‌ها استریم خواهند شد و همچنین در فضای ابری تولید خواهند شد.

به گفته رئیس یوبی سافت، استریم بازیها صنعت بازی‌های ویدیویی را درست مانند نتفلیکس که انقلابی در تلویزیون و سینما ایجاد کرد، متحول خواهد کرد. این شرکت فرانسوی با مایکروسافت یک قرارداد در زمینه بازی‌های ابری منعقد کرد. یوبی سافت، خالق فرنچایزهایی از جمله Assassin’s Creed و Tom Clancy’s Rainbow Six، ماه گذشته با به دست آوردن حقوق استریم مجموعه بازیهای Activision Blizzard به عنوان بخشی از تلاش مایکروسافت برای جلب رضایت رگولاتورها برای تصاحب ۷0 میلیارد دلاری Activision موافقت کرد.

ایو گیلموت گفت: زمانی که نتفلیکس برای اولین بار گفت که قرار است وارد استریم محتوا شود، سهام آن‌ها بسیار کاهش یافت و به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفتند. او افزود: امروز ما می بینیم که آنها چه شده اند. در مورد بازی‌های ویدیویی هم همین‌طور خواهد بود، اما زمان می‌برد. استریم بازیها شروع به رشد خواهد کرد.

اخبار مربوط به قرارداد مایکروسافت باعث شد سهام یوبی سافت در یک روز تا 9 درصد افزایش یابد. با این وجود، سهام آن تقریباً دو سوم ارزش خود را نسبت به زمان اوج از دست داده است. در اوایل سال 2021، به دنبال یک سری تاخیر در عرضه، انتشار بازی های ضعیف و جذب آهسته‌ی کاربران در سرویس اشتراکی خود، Ubisoft+، باعث شد که سهام یوبیسافت افت کند.

تا کنون، بازی‌های ابری به دلیل چالش‌های فنی و تجاری، کندتر از آنچه که بسیاری در صنعت پیش‌بینی می‌کردند، پیشرفت کرده است. یک سال پیش، گوگل سرویس بازی ابری بلندپروازانه Stadia را تعطیل کرد. استدیا نتوانست کاربران زیادی را جذب کند.

Omdia، یک گروه تحقیقاتی، تخمین می‌زند که سرویس‌های مجهز به بازی‌های ابری، مانند Xbox Game Pass Ultimate و PlayStation Plus Premium، در سال 2023 بیش از 3.2 میلیارد دلار درآمد خواهند داشت که تنها 2 درصد از کل هزینه‌های مصرف‌کننده برای بازی‌ها را تشکیل می‌دهد. تحلیلگران پیش بینی می کنند که این رقم طی پنج سال آینده حداقل دو برابر شود. یوبی سافت خوشبین تر است.

اقدام مایکروسافت برای واگذاری بخش بزرگی از حقوق بازی‌های ابری اکتیویژن به یوبی‌سافت، باعث شد که معامله ۷0 میلیارد دلاری این شرکت در هفته گذشته از سوی اداره رقابت و بازار بریتانیا تایید شود. این تاییدیه راه را برای نهایی شدن بزرگترین خرید صنعت بازی در ماه آینده هموار می کند. تصمیم نهایی از سوی تنظیم کننده بریتانیا بزودی اعلام خواهد شد.

Guillemot جزئیات مالی قرارداد را فاش نمی کند. معامله شامل پرداخت یکباره به مایکروسافت است. این معامله برای به دست آوردن حقوق بازی های ابری خارج از منطقه اقتصادی اروپا برای همه بازی های Activision، از جمله Call of Duty، در 15 سال آینده است.

Guillemot گفت که این معامله کلید افزایش نفوذ یوبی سافت در بازارهای خارج از امریکا و اروپا است که کنسول گیمینگ رواج ندارد.

او با اشاره به پذیرش آفریقایی ها برای پرداخت های موبایلی گفت: کشورهایی که باید خیلی سریع پیشرفت کنند، اغلب به سمت فناوری های جدید می روند و روش های قدیمی را نادیده می گیرند. بنابراین ما فکر می کنیم که [این مناطق] سریعتر از سایرین به سمت استریم و فضای ابری حرکت خواهند کرد.

یوبی‌سافت مستقر در پاریس چند سال پر دردسر را سپری کرده است، زیرا سهامش کاهش یافته و بدهی‌هایش افزایش یافته است. در سال 2020، این شرکت همچنین با اتهاماتی مبنی بر آزار جنسی و فرآیندهای ضعیف منابع انسانی مواجه شد که منجر به اخراج چندین نفر در سطوح بالا شد.

Guillemot درباره اتهامات سوء رفتار جنسی گفت: این تأثیر زیادی داشت. ما سیستم هایی داشتیم که به اندازه کافی کارآمد نبودند.

این شرکت شرط می‌بندد که بازی‌های بزرگی مانند Assassin’s Creed Mirage که در ماه اکتبر عرضه می‌شود، شرایط را برای شرکت تغییر خواهند داد. همچنین افزایش منابع متمرکز بر موفق‌ترین فرنچایزها و یک برنامه کاهش هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری، اوضاع را تغییر خواهد داد.

برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده اند که تکمیل خرید Activision توسط مایکروسافت باعث موج جدیدی از ادغام صنعت بازی خواهد شد. یوبی سافت، که یکی از بزرگترین ناشران بازی های مستقل است، به عنوان یک هدف بالقوه دیده شده است.

یوبی‌سافت که توسط اعضای خانواده اداره می‌شود، برای تقویت خود، با Tencent چین همکاری کرده است. قراردادی در سال گذشته برای افزایش سهام Tencent در شرکت هلدینگ خانواده Guillemot بسته شد. تزریق سرمایه 300 میلیون دلاری از طرف شرکت Tencent و خانواده Guillemot، کنترل شرکا بر شرکت را تقویت کرد. اما امید سرمایه گذاران برای خرید یوبی سافت را از بین برد.

Guillemot گفت: ممکن است، احتمالاتی برای افزایش سهام Tencent در آینده وجود داشته باشد، اما آنها امروز به سقف 30 درصد محدود شده اند. ما می خواستیم با Tencent کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیئت مدیره کنترل خوبی بر سرمایه شرکت دارد. اما این مانع از شنیدن پیشنهادات توسط هیئت مدیره نمی‌شود.

The post یوبی‌سافت: استریم بازی‌های ویدیویی آینده‌ی صنعت را متحول می‌کند appeared first on بازی سنتر.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!