بررسی بازی Two Point Campus

بازی Two Point Campus دومین بازی ساخته شده توسط استودیوی Two Point است که پس از Two Point Hospital در دست تولید قرار گرفته. درست مانند TPH، این بازی یک شبیه ساز مدیریت کسب و کار است که به شما اجازه می‌دهد تا چندین دانشگاه و ساختمان را کنترل و مدیریت کنید. این عنوان مانند ساخته پیشین استودیو اثری خنده دار، سرگرم کننده وکمی عجیب و نامتعارف است و از آن دست بازی‌هایی به شمار می‌رود که اگر شوخ طبع باشید، لذت بردن از آن برایتان دو چندان خواهد شد. البته مانند بسیاری از آثار مشابه، TPC هم پس از مدتی، تکراری می‌شود و از سرنوشت محتومش نمی‌تواند فرار کند.

در بازی Two Point Campus شما در نقش مسئول یک آکادمی وارد داستان می‌شوید و به ساخت و ساز، مدیریت و توسعه یک بیمارستان می‌پردازید، امور مالی را مدیریت می‌کنید که این کارها سطح منابع شما را افزایش می‌دهند. هدف نهایی بازی و کلید موفقیت، اطمینان از عملکرد خوب دانش‌آموزان است، اما برای تسهیل این امر، بازیکنان باید آکادمی را گسترش دهند. پس افزودن ساختمان‌های جدید، استخدام معلمان جدید، ایجاد امکانات جدید و کارهایی از این دست می‌توانند به شما در مسیر موفقیتتان کمک شایانی کنند.

می‌توانید از ساختمان‌های از پیش ساخته شده در بازی برای ایجاد اتاق‌ها و کلاس‌های مورد نیازاستفاده کنید و یا به سادگی زمین بخرید و ساختمانی را که دلتان می‌خواهد، برای دانش‌آموزان، معلمان، سرایداران و سایر کارکنان بسازید. بازی دستتان را از این هم بازتر می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد تا کلاس باستان شناسی داشته باشید و از دانش آموزانتان بخواهید که به امید یافتن آثار باستانی و عتیقه‌جات، چاله ای در وسط دانشگاه حفر کنند.

آمارهای بسیار مفیدی برای هرکاراکتر جهت شناسایی نیازها، وضعیت سلامتی، رابطه و نمرات آنها وجود دارد؛ اما آمارها به دانش آموزان محدود نمی‌شوند و تقریبا همه جنبه‌های بازی را پوشش می‌دهند. TPC ماموریت‌ها و وظایف مختلفی را به شما واگذار می‌کند تا بتوانید کلاس‌های خود را دنبال کرده و سطح آن‌ها را بالا ببرید، امتیاز دوره‌های آموزشی را دریافت کنید، رشد کنید و برای فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان، مراسم بگیرید.

درست مانند بازیSims ، بیشتر وقت‌تان، صرف توقف بازی برای ساخت اتاق‌ها و کلاس‌های جدید، قرار دادن آیتم‌ها و بررسی آمارها و نیازهای افراد مختلف در گیم می‌شود. داشتن یک اتاق باز و بزرگ در بازی به شما کمک می کند تا رشد کنید و به اهداف خود برسید، اما در عین حال باید حواستان باشد که بودجه و امور مالی خود را بررسی کنید؛ زیرا به خاطر کارهایی که در بازی انجام می‌دهید، بودجه‌تان به سرعت کم خواهد شد و گاهی اوقات مجبور می‌شوید که چیزی را فدا کنید تا در آینده به دست آورد بزرگتری برسید.

مدیریت منابع در بازی Two Point Campus ممکن است در مقاطعی مشکل ساز شود. همان‌طور که شما رشد می‌کنید، دانشکده‌های جدید می‌سازید و دوره‌های آموزشی بیشتری اضافه می‌کنید، دانشجویان و کارکنان بیشتری به دانشگاه شما می‌پیوندند؛ بنابراین باید هزینه‌های زیادی را صرف کنید تا همه را راضی نگه دارید و اگر ندانید که چگونه پول خود را مدیریت کنید یا بودجه را با نیازهای دانش آموزان متعادل نکنید، با عواقب بدی مواجه خواهید شد. با پیشرفت کردن در بازی، بیشتر با UI گیم آشنا می شوید و استفاده از آن برایتان آسان‌تر می‌شود، اما برای مبتدیان و کسانی که تازه بازی را شروع می‌کنند، UI چندان کاربر پسند نیست و اشتباهات کوچک می‌تواند منجر به فاجعه‌هایی مانند تخریب کامل اتاق‌ها یا ادغام دو اتاق با همدیگر شود که باعث ناامیدی بازیکن خواهد شد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، بازی روی کامپیوترهای خانگی در مقایسه با کنسول، تجربه روان‌تر و بهتری دارد؛ زیرا بازیکنان کنسولی روی کنترلر مجبورند دکمه‌های بیشتری بزنند تا بتوانند بین Menuهای مختلف جابه‌جا شوند و این موضوع تا حدود زیادی از ریتم بازی می‌کاهد. با این حال هنگامی که بازیکن تمام کارهای ضروری خود را در گیم انجام بدهد و مسئولیت‌هایش را به پایان برساند، ممکن است دیگر انگیزه‌ای برای ادامه دادن نداشته باشد و بازی ارزش تکرار شدنش را از دست بدهد؛ اما یک حالت sandbox وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد هر آن‌چه را که می‌خواهید، در یک سرزمین بزرگ بسازید و دانشگاه خود را تاسیس کنید و هر طور که می‌خواهید با آن سرگرم شوید.

بازی Two Point Campus عنوانی نیست که سریع در آن پیشروی کنید و باید باید به خاطر داشته باشند که هنگام پیشرفت در بازی باید زمان زیادی را صرف کنید. به خاطر داشته باشید که برای بررسی بهتر آمارها، بارها باید بازی را متوقف کنید، آیتم‌های متنوعی بسازید و یا حتی حذف کنید و این روند را به طور مداوم تکرار کنید. با این حال، این بازی ممکن است به مذاق همه خوش نیاید، اما حرکات عجیب و غریب و رفتارهای شخصیت‌ها از یک طرف و بار کمدی بازی، سبب می‌شود که قشر خاصی به سمت این عنوان جذب شوند. کاراکترهای داخل بازی رفتار خنده‌داری از خود نشان می‌دهند و برای رشته تحصیلی خود درخواست‌های احمقانه و بامزه‌ای می‌کنند تا بتوانند در نهایت فارغ التحصیل شوند.

در مجموع باید گفت که Two Point Campus ادامه مناسبی برای بازی قبلی این استودیو به حساب می‌آید و اگر یک سری مشکلات در مسیر جریان گیم‌پلی وجود نداشت، با عنوانی درجه یک مواجه بودیم.

The post بررسی بازی Two Point Campus appeared first on بازی سنتر.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!