بررسی بازی Angry birds: Rio


برخی بازی ها در طول عمر خود، به چنان موفقیت و شهرتی دست پیدا میکنند که تا سال ها بعد از انتشارشان، همچنان نماد آثار هم سبک خود می مانند و تا مدت ها در قلب طرفدارانشان زنده هستند.
یکی از این بازی های مورد بحث، که بی شک هر گیمر و غیر گیمری حداقل یکبار اسم آن به گوشش خورده، فرانچایز Angry Birds است؛ فرانچایزی که زمانی در اوج بود اما در حال حاضر در سراشیبی سقوط قرار دارد.
استودیو فنلاندی Rovio در سال 2009 نسخه اول « پرندگان خشمگین » را منتشر کرد و پایه گذار یکی از نمادین ترین بازی های پلتفرم موبایل شد و این موفقیت تا اواسط دهه 2010 میلادی ادامه داشت تا اینکه با برخی تصمیمات اشتباه، که در این مطلب مجال گفتنشان نیست، این فرانچایز محبوبیت خود را به مرور از دست داد.
با این حال همچنان بعد از گذشت سالها، نسخه های اولیه و کلاسیک بازی، در مارکت های موبایلی از محبوبیت خاصی برخوردارند و آمار و ارقامشان از خیلی از بازی های جدید تر، بهتر و تاثیر گذار تر هستند؛ یکی از این عناوین که در این نوشته قصد بررسی آن را داریم، یک کراس اور بین Angry Birds و انیمیشن محبوب Rio است که angry birds: rio نام دارد.Angry Birds Rio for Android - Download the APK from Uptodown

همانطور که گفته شد بازی یک کراس اور با انیمیشن ریو است، به این معنا که دیگر هدفتان نه نابودی آن خوک های معروف، بلکه آزاد کردن پرندگانی است که در دام قاچاقچیان افتاده اند.
اگر انیمیشن Rio 1&2 را دیده باشید قطعا درک کانسپت بازی برایتان ساده تر است اما این به این معنا نیست که برای لذت بردن از این بازی حتما باید انیمیشن های ذکر شده را تماشا بکنید.

هسته اصلی گیمپلی Angry birds: Rio همانند سایر نسخه های فرانچایز پرندگان خشمگین است و تفاوت خاصی ندارد، به همان اندازه لذت بخش و مفرح!
تقریبا تمام پرنده¬های کلاسیک سری به علاوه شخصیت هایی از خود انیمیشن Rio در این بازی حضور دارند تا این نسخه را به یکی از به یاد ماندنی ترین ماجراجویی های پرندگان خشمگین تبدیل کند.
زمانی که بازی عرضه شد فقط می شد مراحل مربوط به قسمت اول انیمیشن ریو را بازی کرد اما بعد از اکران قسمت دوم، Rovio با آپدیت کردن بازی قدیمی خود، مراحل مربوط به قسمت دوم ریو را هم اضافه کرد تا تعداد مراحل متنوع بازی حدودا دو برابر بشود.Angry Birds Rio for Android - Download the APK from Uptodown
همچنین یکی دیگر از تغییرات این بازی در آپدیت های جدیدش اضافه شدن بخش تمرینی به آن است که که به گیمر اجازه میدهد تا قابلیت خاص هر پرنده را تست کند تا مراحل را به بهترین شکل پشت سر بگذارد.
موضوعی که میتواند تجربه بازی را کمی برایتان تلخ کند، سخت بودن بیش از حد هدفگیری در آن است، مشکلی که در نسخه های جدیدتر سری به واسطه راهنمایی نقطه چین مانند، حل شده و انتظار میرفت در این نسخه هم با آپدیت شدن بازی حل شود.
سازندگان داستان انیمیشن ها را بطور خلاصه ای در کات سین های بسیار کوتاه روایت میکنند و ترجیح میدهند همانند بقیه بازی های این سری، تمرکزشان را روی خلق گیمپلیی جذاب و به یاد ماندنی بگذارند.Angry Birds Rio heads to the treetops in Timber Tumble update | Pocket Gamer

مثل اکثر عناوین فرانچایز Angry birds، در این بازی نیز با گرافیک کارتونی و دو بعدی رو به رو هستیم که مزین به یک طراحی هنری چشم نواز است.
پس زمینه های موجود در بازی همانند بوم های نقاشی بنظر میرسند؛ پس زمینه هایی که همانند مراحل بازی، تنوع قابل قبولی دارند و برخی از آنها مستقیما از روی انیمیشن ریو برداشته شده اند و برخی دیگر نیز از طبیعت زیبای برزیل و جنگل های آمازون.
موسیقی Angry birds: Rio ترکیب خوش آیندی از موسیقی های کلاسیک این سری و موسیقی محلی برزیل و آمریکای جنوبی ست که تماما مناسب حال و هوای اثر مذکور است.Angry Birds Rio update brings water and dolphins - Android Community

در آخر اگر به دنبال تجدید خاطرات هستید یا تا به حال این نسخه از پرندگان خشمگین دوست داشتنی را تجربه نکرده اید، مطمئن باشید Angry birds: Rio شما را ناامید نخواهد کرد.

The post بررسی بازی Angry birds: Rio appeared first on بازی سنتر.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!