فروش کنسول PS5 به 38.4 میلیون واحد رسید، ادامه رکوردشکنی‌های سونی


سونی در گزارش مالی اخیر خود تأیید کرده که فروش کنسول پلی استیشن 5 از 38.4 میلیون واحد گذشته و این کنسول رکورد تازه‌ای را در سه ماه ابتدایی سال 2023 به ثبت رسانده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول PlayStation 5

طبق اعلام شرکت Sony در سه ماه ابتدایی سال 2023، 6.3 میلیون واحد PS5 به فروشگاه‌های سراسر دنیا ارسال شده که در تاریخ کنسول‌های خانگی، رکورد تازه‌ای برای این بازه زمانی محسوب می‌شود. همچنین این میزان نسبت به بهترین عملکرد کنسول PS4 در بازه زمانی مشابه، سه برابر بالاتر است. در مجموع، سونی موفق شده که در سال مالی 2022 (سال منتهی به پایان مارچ 2023) 19.1 میلیون PS5 به سراسر دنیا ارسال کند. این در حالی است که سونی پیش از این عدد 19 میلیون را هدف‌گذاری کرده بود؛ عددی که دست‌یابی به آن تا چند ماه پیش کمی غیرمنتظره به‌نظر می‌رسید.

شایان ذکر است که PS4 در مجموع تا بازه زمانی مشابه، به فروش 40 میلیون واحدی دست یافته بود که با فاصله اندکی کنسول نسل نهمی سونی را پشت سر می‌گذارد. البته که سونی برای مدت زیادی با مشکلات تأمین کنسول دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اما با آغاز سال 2023 این مشکلات تا حد قابل توجی رفع شدند.

از دیگر دیگر آمارهای ارائه شده قابل توجه، می‌توان به تعداد مشترکان سرویس PlayStation Plus اشاره کرد که 47.4 میلیون کاربر، یعنی درست مشابه با سال گذشته بوده است. همچنین تعداد کاربران فعال ماهانه PSN برابر با 108 میلیون کاربر بوده که نسبت به بازه زمانی مشابه با سال گذشته، دو میلیون افزایش را شاهد هستیم. مجموع فروش نرم‌افزاری بر روی PS4 و PS5 نیز 68 میلیون واحد بوده که 9.5 میلیون واحد از آن، به فروش عناوین فرست پارتی مرتبط می‌شود. در مقایسه با سال گذشته، فروش بخش نرم‌افزاری پلی استیشن در سه ماه ابتدایی امسال 2.5 میلیون واحد کاهش یافته است.

در پایان نیز باید اشاره کرد که بخش بازی‌ها و سرویس‌های شبکه سونی در سه ماه ابتدایی امسال، رشد 61 درصدی را به همراه داشته و 7.9 میلیارد دلار درآمدزایی کرده است. سونی انتظار دارد که در سال مالی فعلی (سال منتهی به پایان مارچ 2024)، 25 میلیون PS5 به سراسر دنیا ارسال کند که در صورت دست‌یابی به این هدف، رکورد جدیدی برای تمامی کنسول‌های پلی استیشن به ثبت می‌رسد.

The post فروش کنسول PS5 به 38.4 میلیون واحد رسید، ادامه رکوردشکنی‌های سونی appeared first on بازی سنتر.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!